Translate

Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

ΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ !//// Σεφέρης και Μαρώ. Αλληλογραφία Α' (1936-1940)


























                              


O Σεφέρης στη Μαρώ



[Αθήνα] Κυριακή πρωί. [29 Σεπτεμβρίου 1940]

Μόλις τώρα πήρα το πρωινό μου και διάβασα το γράμμα σου. Ανάσανα που ξέρω πως έρχεσαι την Παρασκευή. Δεν ξέρεις πώς σε περιμένω. Γιατί αυτές τις τελευταίες μέρες σ' έχω φριχτά επιθυμήσει. Τί τα θέλεις, σε στερήθηκα όλο το καλοκαίρι και γιατί ήσουν μακριά και γιατί ίσως, μ' όλες αυτές τις ανόητες ιστορίες, κι όταν ήσουν ακόμα κοντά μου, δεν σε είχα όπως θα το ήθελα. - Όλο μου το σώμα πονεί από επιθυμία. Σκέπτομαι πως μπορεί να σε κρατήσω γυμνή απάνω μου και όλα χάνουνται, όπου και να βρίσκομαι, ό,τι και να κάνω. Είναι αστείο κάποτε να βλέπω τον εαυτό μου σαν έναν υπνοβάτη ή σαν έναν τυφλό που σε ψάχνει με τις παλάμες απλωμένες και με τα μάτια κλειστά. Είμαι ελεεινά καυλωμένος, χρυσό, και δε σκέπτομαι τίποτε άλλο παρά πώς να σε γαμήσω ατέλειωτα μια ολόκληρη νύχτα.

Και δεν μπορώ να σου γράψω αλλιώς.

ΓΙΩΡΓΟΣ

[ΥΓ.] Γράψε μου δυο λόγια μόλις λάβεις το γράμμα. Και μην ξεχνάς να γράφεις σωστά τη διεύθυνσή μου.

Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ -ΔΡΑΣΕΙΣ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ



Ο Π.Ε.ΣΥ.Θ (Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων) θα παρουσιάσει μια ημερίδα με τίτλο «Ο Κόσμος του Θεάτρου»

και αντικείμενο τα πεδία επαγγελματικής δράσης ενός θεατρολόγου.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια του Athens Fringe Festival 2010 www.fringefestival.gr.





ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ»


Κυριακή 20 Ιουνίου 2010

Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»

www.hellenic-cosmos.gr

Κτήριο 56, Είσοδος Γ, Πειραιώς 254, Ταύρος

(δίπλα από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών)





ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

10.30: Προσέλευση

11.00-12.00: Εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού για παιδιά Προσχολικής ηλικίας

«Ας παίξουμε ένα παραμύθι», Θεατρικό παιχνίδι με βάση το ελληνικό παραμύθι

«Η Ανθούσα, η Ξανθούσα, η Μακρομαλλούσα»

12.00-13.00: Εργαστήριο Θεατρικού Παιχνιδιού για παιδιά Δημοτικού

«Ο Κουτσοκόκοτας», ελάτε να ακούσετε και να παίξετε την ιστορία ενός μεγάλου-μικρού ήρωα του Κουτσοκόκοτα…

13.00-14.00: Εργαστήριο Θεατρικού Παιχνιδιού Εφήβων

«Ο ρόλος των αντικειμένων στο θέατρο», με αφορμή ένα απλό καθημερινό αντικείμενο θα χτίσουμε ρόλους και θα δημιουργήσουμε μικρές ιστορίες

14.15-14.45: Συζήτηση-Ενημέρωση για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

14.45-15.00: Προβολή ταινίας «Ο κόσμος του Θεάτρου»





Παράλληλες Δράσεις

α) Εργαστήρι ζωγραφικής: Ο κύριος Πινέλος και η κυρία Πινέλου σας περιμένουν να ζωγραφίσετε με την φαντασία σας

β) Εργαστήρι κατασκευής θεατρικής μάσκας: για όλες τις ηλικίες

γ) Έκθεση Θεατρικής Αφίσας

δ) Info Point – Γραφείο Πληροφόρησης για τις δράσεις του Π.Ε.ΣΥ.Θ





ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ/ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ


16.30-18.30: Ανοικτή Συζήτηση

«Αντικείμενα επαγγελματικής δράσης ενός Θεατρολόγου»

Συντονισμός: Μελίνα Πλαστή



1. Κέλλυ Διαπούλη, θεατρολόγος με ειδίκευση στην πολιτιστική διοίκηση. «Ο ρόλος του θεατρολόγου στην ανάπτυξη των καλλιτεχνικών φεστιβάλ»

Από τη δεκαετία του 1950 αναπτύσσονται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης πολλά θεματικά καλλιτεχνικά φεστιβάλ. Στο πέρασμα των χρόνων, ορισμένα από αυτά καταφέρνουν να γίνουν πόλος έλξης για μεγάλες μερίδες του κοινού και μοχλοί οικονομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής στην οποία διεξάγονται. Στόχος της παρουσίασης είναι να εξηγήσει τις βασικές προϋποθέσεις ανάπτυξης ενός θεματικού φεστιβάλ σε διεθνές καλλιτεχνικό γεγονός, το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο θεατρολόγος στην αναπτυξιακή πορεία ενός φεστιβάλ και τις διαθρωτικές αλλαγές που πρέπει να συντελεστούν σε επίπεδο πολιτιστικής πολιτικής προκειμένου να προωθηθεί η ανάπτυξη των θεματικών καλλιτεχνικών φεστιβάλ στην Ελλάδα.



2. Μυρόεσσα Μεταξά, θεατρολόγος, δημοσιογράφος – κριτικός θεάτρου. «Ο θεατρολόγος ως δημοσιογράφος και κριτικός στα ηλεκτρονικά μέσα»

Η Μυρόεσσα Μεταξά είναι υπεύθυνη του τομέα θεάτρου στο www.mixtape.gr, το οποίο αποτελεί το πρώτο ιδιωτικής πρωτοβουλίας ηλεκτρονικό πολυθεματικό πολιτιστικό περιοδικό στην Ελλάδα. Στην συγκεκριμένη παρουσίαση θα εξηγήσει τον τρόπο λειτουργίας ενός τέτοιου περιοδικού τόσο σε επίπεδο ύλης, όσο και σε επίπεδο διοίκησης.



3. Μαρία Σούμπερτ, θεατρολόγος – συγγραφέας – Γραφείο Τύπου Πολιτιστικών Εκδηλώσεων. «Επικοινωνία - Γραφείου Τύπου μέσω θεατρολογίας»

Το θέατρο είναι ένας κόσμος από μόνο του. Είναι όμως και ένας κόσμος που τέμνεται με άλλους κόσμους. Ξέροντας θέατρο, μπορείς να μάθεις και να καταλάβεις πολλά. Μπορεί να μην ακούγεται αυτονόητο, κρίνοντας όμως από τον αριθμό των συναδέλφων που απασχολούνται στον τομέα αυτό, θα πρέπει κανείς να καταλήξει στο ότι ναι...: το θέατρο είναι ένας κόσμος από μόνο του, αλλά είναι ένας κόσμος που εμπεριέχει και όλους τους υπόλοιπους.



4. Μαρία Χατζηεμμανουήλ, θεατρολόγος – μεταφράστρια. «Ο μεταφραστής ως εισηγητής δραματολογίου».

Λόγω της ενασχόλησής μου αποκλειστικά με τη θεατρική μετάφραση τα τελευταία 5 χρόνια και της συνεργασίας μου με αρκετούς σκηνοθέτες τόσο της παλιότερης όσο και της νεότερης γενιάς, θα μιλήσω για την προσωπική μου αυτή εμπειρία από την πλευρά του θεατρολόγου-μεταφραστή αλλά και εισηγητή δραματολογίου.



5. Κατερίνα Κωνσταντινάκου, θεατρολόγος – δραματολόγος. «Ο θεατρολόγος ως δραματολόγος παράστασης»

Ποιο το πεδίο του δραματολόγου κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας μιας παράστασης. Η συνεργασία του (και οι επικαλυπτόμενες αρμοδιότητες) με το συγγραφέα και το σκηνοθέτη, πριν και κατά τη διάρκεια των προβών. Τα διεθνή δεδομένα και τα ελληνικά παραδείγματα (με βάση την προσωπική μου πείρα)



6. Μαρία Παπαλέξη, θεατρολόγος – βοηθός καλλιτεχνικής Διεύθυνσης στο θέατρο του Νέου Κόσμου. «Συγγραφή πρωτότυπων άρθρων για προγράμματα θεατρικών παραστάσεων».

Πέρα από το σχολιασμό ενός θεατρικού κειμένου, που μπορεί να δημοσιευτεί και αναδημοσιευτεί σε διάφορα προγράμματα παραστάσεων του ίδιου έργου, έχει πάντα ενδιαφέρον να παρουσιάζονται σ' ένα πρόγραμμα κάποιες σκέψεις, απόψεις, ιδέες που διατρέχουν τη συγκεκριμένη παράσταση, του συγκεκριμένου θιάσου. Η σύνταξη τέτοιων άρθρων αποτελεί συνήθως τη συνέχεια της θεωρητικής υποστήριξης της παράστασης από τον θεατρολόγο/δραματολόγο.



7. Βασίλης Μαρτσάκης, θεατρολόγος. «Θεατρολόγος και ερευνητική – συγγραφική ομάδα. Το παράδειγμα της έκδοσης «Μάνος Κατράκης στη ζωή, τη σκηνή και την οθόνη».





18.30-20.00: H Θεατρική Ομάδα του Π.Ε.ΣΥ.Θ παρουσιάζει:

«Ολόκληρο το Fringe σε 90 λεπτά», μια διαφορετική προσέγγιση των θεατρικών συμμετοχών του φετινού Athens Fringe Festival.



Καλούμε: γονείς μαζί με τα παιδιά τους, σχολεία, παιδικούς σταθμούς, πολιτιστικούς συλλόγους να μετέχουν στα πρωινά (με ελεύθερη είσοδο) εργαστήρια θεατρικού παιχνιδιού που διοργανώνει ο Σύλλογος μας.

Καλούμε όλους όσους ασχολούνται με τον Πολιτισμό (ηθοποιούς, σκηνοθέτες, θεατρολόγους, όσους ασχολούνται με την πολιτιστική διοίκηση, δασκάλους, δραματολόγους κλπ) ή απλά όσους αγαπούν την τέχνη του Θεάτρου, να έρθουν να μας γνωρίσουν από κοντά.

Το μεσημέρι θα υπάρξει ένα Κοινωνικό Μουσικό Διάλειμμα από τους Φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών (ώρα:15.00). Μετά ακριβώς τις δικές μας εκδηλώσεις (ώρα: 20.00) στον ίδιο χώρο θα ακολουθήσει συμμετοχή των συντελεστών του 2ου Φεστιβάλ Πανευρωπαϊκού Θεάτρου. Στα πλαίσια αυτής της παρουσίασης θα λάβει χώρα και η χοροθεατρική performance του 1ου Γυμνασίου Ηλιούπολης με τίτλο: «Γιατί άργησα να γυρίσω εκείνο το Σάββατο το βράδυ» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μίχου.

Τέλος η βραδιά θα λήξει με την performance «Μικρές σκηνές Καθημερινής Βίας» (ώρα: 21.30) από τη Διεθνή Αμνηστία.



Η ημερίδα είναι η αφορμή να συναντηθούμε όλοι μαζί και να συμμετέχουμε στο διαδραστικό «Κόσμο του Θεάτρου», ο οποίος θα βρει στέγη την Κυριακή 20 Ιουνίου στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».

AΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ-ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ 2-ΔΟΚΙΜΕΣ

Μόνο τις μικρές ώρες τις νύχτας
είμαι ο ποιητής που προσδοκώ.

Πάλι η λέξη δεν καθρέφτισε τη σκέψη

Πάλι η σκέψη πληγώθηκε απ΄τη λέξη

Πάλι η σκέψη παρέμεινε σκέψη

Χωρίς ειρμό
βαδίζω στο χαμό

Με είπες <ποιητή>
και τρόμαξα.

Ποίηση-οργασμός
σχεδόν συνώνυμα.

Το ποίημα που δεν τελειώνει
δεν τελειώνει
τελειώνει

δεν

Αντέχεις τους στίχους μου,
Εμένα όχι.


Οι λέξεις που αγαπώ
με βασανίζουν
Θέλουν οπωσδήποτε να βολευτούν.

Πάλεμα
Ανάσα
Παίγνιο
Περιπλάνηση
Ηθική
Θέατρο
Ζήλια
Δίλλημα
Ερως

Θα σας αντισταθώ.

Ιδανικά
Κατάθλιψη
Ξόρκι
Pοές
Στίγμα
Τύχη
Υφος
Φόβος
Φύγετε μακριά μου.

Ουτοπία
Περίγραμμα
Χάλια
Ψέμμα
Ονειρο
Μακριά μου!

Δεν

Oι λέξεις που μ΄αγαπούν
θέλουν οπωσδήποτε να βολευτούν.

Οχι.