Translate

Σάββατο 3 Ιανουαρίου 2015

notationes ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ- ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2015// ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ /// 'ΕΡΗΜΟΣ /// ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ


...γράφει η Ασημίνα Ξηρογιάννη





 
 
Έρημος, ποίηση, Γιάννης Πετράκης, εκδόσεις Γαβριηλίδης 2013


Κρατώ στα χέρια μου το δεύτερο βιβλίο του Γιάννη Πετράκη με τίτλο Έρημος. Ενώ εκείνος δηλώνει ευθαρσώς ότι είναι όμηρος της δικιάς του οδύσσειας,εγώ με τη σειρά μου παραδέχομαι ότι αρκετές φορές έχω διαβάσει ως τώρα τα κείμενά του, έχω βυθιστεί ξανά και ξανά στην στοχαστική του θάλασσα και έχω νιώσει κάπως να παρηγοριέται η οξεία μοναξιά μου. Προτιμώ τον όρο κείμενα, αντί του ποιήματα και εξηγούμαι.
  Ο Πετράκης αφηγείται ιστορίες με βλέμμα λοξό ή μη λοξό. Μικρά πεζά, κειμενάκια, αυτοτελείς ιστορίες ζωής ή φαντασίας, κάποιες από τις οποίες διαθέτουν και ποιητικότητα περισσότερη από τις υπόλοιπες. Στίχοι ελεύθεροι και πεζοί λοιπόν, μοντέρνοι στα σημεία. Όμως ενδιαφέροντες, λιτοί, μεστοί, καθαροί, διαυγείς, στοχαστικοί, που έρχονται ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, μιας βαθιάς παρατηρητικότητας της γύρω και της μέσα του πραγματικότητας. Διάχυτη παντού μια θυμοσοφική διάθεση, αρκετές ειρωνικές αράδες πλανώνται τριγύρω, τίμια κατάθεση σκέψεων, επιδέξιο μοίρασμα εμπειριών με τον αναγνώστη.
  Ξεχωρίζω τα παρακάτω ποιητικά κείμενα: Σάντουιτς, Το ναυάγιο, Βιογραφία, Ιδεολογία, Ερινύες, Ο αντίλαλος του καθρέφτη που έχει γραφθεί εις μνήμην Αργύρη Χιόνη, Για την Τέχνη και Πλανόδιος μικροπωλητής.





http://www.vakxikon.gr/content/view/2102/604/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου